Wednesday, July 1, 2015

welcom julai....

assalamualaikummmm.......

hello...helllo.......ada org ke x nie......
pehhh!!!!!!lama gila x update blog....dah bersawang  bagai.......
yeahhh.....pejam celik...pejam celik....dah masuk bulan julai.....
dah abih setengah tahun......kejap je kan.......
itulah masa....bergerak tanpa menunggu kita......
kita plak mcm mn....kejar ke x terkejar dengan masa......
hidup kita pn macam tu la juga.......bergerak seiring usia bersama masa.....
wahhh!!!gitu......lama dah kot x berpuitis bagai.......hehheheeh......

okkkk.......kembali kepada kehidupan hari ini....ye...hari ini....
yang realiti.......ermmm....apa yang jadi ye.....
ermmm....macam biasa la.....hidup dikelilingi insan2 yang memahami hati ini......
sapa lagi my family la.......
xde orang lain yang faham hati kita selain keluarga kita.....

nk celoteh apa lagi ye......
sebenarnya kesuntukan masa ni ....tp nk juga update......
skrag mood bulan puasa...xlama dh nk raya.....
raya taun persediaan dh complete....wahhh!!!!nmpak x kat situ xcited nya nk raya.....
hopefully aura sedondon masih kuat la...walau pn dh x keep in touch lg......hehheheh.......

okkkk....nk cauuu dulu.....


selamat hari raya ...maaf zahir batin......

*p/s......abang...... selamat hari raya.....

Monday, September 1, 2014

SEPTEMBER.........

                                                                                
  yeahhh!!!!!!!!!!!!!1st september already........


kejap je kan masa berlalu......yeahhh...itulah masa.....pergi tanpa menunggu kita.....
kita masih di sini dengan rentak yang sama......erkkk?????masih sama lg ke??????
ermmmmm?????????need to thinking more....n more.......hehehh......
dh mcm puzzle plak......adehhhh!!!!!!!!!!

after 8 month......mcm2 benda dh jadi........benda yang di elak juga menjadi......yg di idam juga menjadi.....
hhahaahah....mcm2 kan.....atleast ia menjadi pengajaran kpd kita....

ermmmm....semalam....31 ogos 2014....yesss!!!!!merdeka day......tp x dak dlm Malaysia utk separuh hari....hehehe...mn lagi jln2 la kejap kan...aku masuk Thailand smlm......shopping kat Wang Kelian......
almost 1 year aku x naik bas dia......n yesterday....aku naik....nk tau apa aku rasa??????
errmmmmm....soryyyyyy......debaran itu dh hilang...totally dh hilang......but why.....???????????
errmmmm....because it related to what happen before this........yes......the bad thing.......aku tak sangka ia akan berakhir mcm nie saja.......di sebabkan hal itu......evering is over now!!!!!!

apa yag aku lalui semalam.....mmg pedih la kan......tanpa sepatah bicara.......seolah - olah org asing....yg x pernah kenal sblm ini.....everithing in silent mood.....besar sungguh kesannya......tp itu mungkin yang terbaik untuk kami..........bawa haluan masing- masing.....bg menjaga hati org lain....tp hati sendiri......xdak org nk jaga.......

aku pelik...mn perginya debaran itu........mungkin bila hati dh terluka...hati telah di sakita........debaran itu pn kian menjauh.......segalanya telah dibawa pergi....walaupun amarah telah berlalu........
bagi aku apa yg terjadi ini......ada hikmahnya.....

now...apa yg harus dilakukan....hanya lah doakan kebahagiaannya...walaupn hati aku di sakiti....aku akan tetap jaga maruah dia...walaupn aku di hina....di maki......aku terima.......habuan la kan jodoh dia yg itu......


semalam.......berakhir segala - galanya.........mungkin ini yang terbaik ..........bg menjaga hati2 insan lain.......
baik sabgat la pulak kan...ermmmm...apa - apa je la.......dh boleh tutup buku ke pasal criter nie........ermmmm.......bulan nie juga cukup 7 tahun ia berlagu......perhhh........ada x org mcm kami.......xde kot...kami je kan.........


semoga dgn kehadiraN september ini.....ia membawa sinaran baru........lembaran baru.......dan kisah baru.....walaupn dgn org yang sama...kahhh...kahhh....kahhhhh....jahatkan..!!!!!!!

welcome SEPTEMBER!!!!!!!!!!!
good bye OGOS!!!!!!!!!!

RINDU AWAK 200%



Saturday, February 15, 2014

2014 already..........

yeahhhhh!!!!!!!!sekian lama x menulis kat sini....dh msuk tahun baru pn....
ermmmm.....pantasnya masa berlalu........seiring usia semakin menginjak.....
tapiiii....still muda lagi kan......hehheheh.....

tahun baru pn dh masuk bulan febuari dh......kejap je kan.....
 aku......apa citer??????
ermmmm....masih mcm dulu gak......tertutup rapat untuk mn2 insan......
siankan....apa bleh wat.....dh x terbuka......salah aku ke klau jd mcm nie.....
xkan......hhehehh...........

bagi aku....mcm nie lebih baik kot....biarla.....apa org nk kata....janji aku bahagia dgn apa yg aku lalui sekarang.......hidup x kacau org....apa2 aku yang tanggung sendiri......right?????hidup harus diteruskan......

so....apa plan utk tahun nie??????
ermmmm....mcm2 plan ada......mau travel lagi tahun nie.......tahun lps x travel sgt pn........sibuk sgt2....so ...tahun nie bleh la kot nk travel byk skit.....
akan ade ke memori2 terindah lagi yang akan terukir......hehehhehe...harap2 la kan....

masuk tahun nie....dh 6 tahun aku lalui semua nie...mcm x caya kan.....kalu ada ank...dh nk masuk skolah dh......tu la kan.....hidup bila terlalu setia pn susahkan........masih setia pada yg satu...walau pn berkali - kali di sakiti......ahhhh!!!!!!!!sayang punya pasal.....sakit pn mcm x sakit la kan......itulah kuasa CINTA.....

hampir setahun x bersua...entah ada ke x debaran itu lagi......hahahaha......entah bila nk bersua lg pn xtau la.....klau dapat travel byk ...mayb bleh la jumpa kan......hopefully la kan......walaupun dh lama x mengukir memori....masih ada lagikah peluang itu.......ermmm...hanya tuhan je yang tau...apa perancangan terbaik dia....sesungguhnya disebalik yang tersurat pasti ada yang tersirat........

hopefully ...tahun nie akan ada memori2 tercipta...hahahhah...macam mimpi jeeeee.......
xkot........tp sapa tau kannnn..............

Sunday, September 22, 2013

lyric awesome.......


kata - kata yg penuh dgn makna........
smuanya tersirat di sebalik kata - kata ini......
hanya yang mengerti dapat memahami.........
apa yg pasti aku masih menyintainya.........


Tuesday, March 19, 2013

debaran itu......

uiiishhhh......bersawangnya blog aku nie........ish...ishhh....

ok la.....bila jiwa x betui je....baru nk cr blog kan.....kesian blog aku ie....
huhuhuhu....knapa tajuk aku mcm  ada yg x kena je kan.......huhuhuhu....

entahla....setiap kali aku berdepan dgn dia ...mesti dada aku mcm nk pecah ja......
walaupun bg aku...aku ngan dia dh xdak apa2.....tp debaran tu ttp ada.....
mcm mn aku nk hilangkan debaran tue..........knapa dgn dia ja aku jd mcm tue....knapa x dgn org lain......
sampai bila aku nk jd mcm nie......aku nk hentikan smua nie....mcm mn dia wat aku mcm xdak apa2 yg terjadi.......aku dh sedaya upaya untuk buat xtau...depan org mungkin aku bleh berlakon mcm xdak apa2 yg jd.....tp bg aku yg alami....mcm nk pecah je dada aku ie....walaupun aku hanya nmpak dia dr kejauhan.....


ada itu dinamakan cinta?????????
aku xtau nk jwb apa.......knapa mesti ada debaran itu.....??????dia dh jd milik org lain dh...aku dh x mengharapkan apa2 dh...aku dh xnk ada debaran itu lg.......aku dh cuba utk terima org lain......tp aku xdapat debaran mcm aku rasa kat dia......apa lg yg aku patut buat......
sampai bila nk hidup mcm nie.......hidup dalam mengejar bayang2 yg x mungkin utk di capai........
kenapa byg2 dia sentiasa mengekori aku.......patut ke aku elak trus dr berdepan dgn dia...perlu ke mcm tue.....

aku pn nk hidup bahagia...tp selagi aku dibayangi dia....bagaimana utk aku terima org lain.......hati aku x bleh nk terima org lain.....apa yg patut aku buat......perlu ke aku paksa diri aku utk terima org lain...walaupun hati x pernah merelakannya.....

adakah debaran itu menandakan betapa kuatnya cinta aku kat dia......hingga sukar utk aku lpskan...walaupun hakikatnya aku xkan memilikinya............adakah dia juga rasa apa yg aku rasa......debaran itu.......

YA ALLAH....kau tunjukkan aku jln yg benar.....aku mohon pada mu.....tetapkan hati aku......

Monday, October 15, 2012

take a break....!!!!!!!!!!

assalamualaikum......

uiiisshhhhh.......lama giler x mencoret kat blog nie.....dh bersawang dah....huhuhuu......
bukan xnak menulis....tp xdak  mood + ilham nk  mencoret......apa2 pn mlm nie nk mencoret gak sikit......hehheh.........tp nk coret pasal apa erk.......hehheheheh.....

tahun nie merupakan tahun paling banyak aku travel.......dr awal tahun sampai ke hujung tahun.....Alhamdulillah....rezeki dariNya.......

bila aku byak travel...maka makin kerap juga la aku jumpa dengan org tue.......walaupun makin kerap....tapi hati aku dh x rasa apa2 dh....itu yg aku harapkan selama ini.......mungkin juga aku dh isi insan lain dalam hati ini......

insan lain??????????? sapa ya????? huhuhu...biarlah aku ja yg tau......sbb smuanya aku x pasti dengan hati aku......aku pn xtau apa dalam hati dia.......masing2 hanya simpan dalam hati......
adakah ini yg dikatakan cinta tak terucap.......hanya di zahir melalui perbuatan.......huhuhu....susah juga kan bila dlm situasi mcm nie........sampai bila nk jd mcm nie.....nk simpan dalam hati ja.....huhuhu........xdak jawapan utk smua nie.....huhuhu....aku nie slalu mcm nie kan......redha je la.....hehhehhe........yang pasti dia sentiasa dlm hati ku.......

back to travel.....hehheh....melalut ke mana xtau......uihhhh......gila aku taun nie.......merata aku g.......dlm negara luar negara....sakan!!!!!tp tu dh nama rezeki kan.....bg aku selagi aku x  terikat dengan komitmen yg besar....selagi aku akan gunakan peluang  untuk gerak bebas........ini ganjaran utk diri aku.......hhhhehehe..........nanti dh ada komitmen susah dh nk gerak......rugi wooooo.............hheheheh......bg aku rugi klau kita x guna peluang yg ada utk melawat tempat org........insyaallah...akan ada destinasi lain yg aku akn pergi.......may b oversea plak ....naik belon......wooooo......best2......hehheehh........moga sampai la hajat aku kan...hehheheh..........

cukup la takat ni nk merapu meraban.......aku letak sikit2 pic aku travel sepanjang taun nie.......hhehehe...layan je la.......smua tu adalah kenangan terindah dlm hidup aku.......
pic kat cameron .......

kat singapore.......kali ke-2 jejak kaki ke sana.......
pic nie jln2 penang.......amek angin petang di padang kota......layan jiwa.........

nie la percutian terbaik aku....pic nie kat Phuket.........ni tempat tgok sunset.........cantik sangat..........

nie pn kat Phuket gak...Pulau Panji tempat nie....unik sgt tempat nie.......perkampungan atas air.......

pic nie kat Krabi.....best in the word...........laut dia dgt2 cantikkkkk.....Indahnya ciptaan tuhan.....

last pic.....atas bot nk balik dr pulau sekitar Krabi........mencabar giler masa nie.......btw  ia pengalaman yg terindah......


huh!!!!!!!byk kan pic aku share .........hehhehe.......jalan sakan .....itulah kata org kat aku....huhuhu...biar la kan.....janji aku g holiday x kacau duit org.....hehheeh...aku kacau duit mummy  aku ja....hehe.......
oley....aku chow dulu la....bila pulak la nk jengok umah aku nie.....heheh.....bubye!!!!!!















Friday, March 9, 2012

bila mata x leh lelap........

huiiiissshhhhhhhhhhhhh................
lama giler x update blog....bukan apa tahap kemalasan yg maksima...bukan xd story nk post....tu la....malas.....
sebenarnya byk hal yg jd kat aku.....aku pn xtau nk mula dr mn.....huuhuhu....
cian kat aku kan....
hati aku mcm dh x stabil dh.....nk kata xdak perasaan pn ya juga....nk kata ada pn ya juga.....
aduyai.....still dok pikir apa nk jd ngan aku nie kan.....
semakin lama aku mencari kedamaian kemakin dekat aku aku jumpa kekalutan....tp aku sendiri xtau dgn hati aku.....dlm hati dh xde sapa2 dh...tp aku rindu sgt2 kat dia......semakin aku nk lupa...semakin byk aku cipta kenangan ngan dia....


entah la....smpai bila nk mcm ni...apa kesudahan kisah kami......dia dh pilih jln dia....tp still toleh belakang n ajak aku ikut jln dia juga...boleh ke mcm tu....aku rasa aku dh xleh nk ikut jln dia....dia dh ada jln sendiri...jln yg dia pilih.......knapa dia x teruskan tanpa menoleh ke arah ku lg......aku still bingung...knapa aku nk di heretkan ke jln yg dia pilih...sekali pn aku ikut jln dia...derita yg aku dpt....bukan itu yg aku cr...aku nk kan kebahagiaan....walaupn dengan dia juga....tp boleh ke.....


knapa susah sgt dh biarkan semua tu berlalu mcm tu sj...knapa mest ada pertemuan seterusnya...dan akan ada kenangan yg tercipta antara kami...hanya kami yg tau...sesungguhnya sayang tetap bertamu di hati...walaupun kasih sudah jauh meninggalkan....


perjalanan demi perjalanan.....kami tempuhi...tetapi tetap ada kesinambungan di situ....semakin jauh kasih ku tinggalkan...tapi semakin sayang berteman rindu dtg mengejar...tanpa rasa bosan....masa yg menjadi penghalang...walaupun jarak hanya sejengkal.....


apa kesudahan antara kita....mampukah kita bersama di penghujung masa...perjalanan berliku menjadi saksi anta kita......apa lg yg mampu dilakukan....hanya sekadar menjalin kasih sayang diawangan bersaksikan kasih sayang yg terikat.....




--------->to someone......


apa kesudahan antara kita......
semakin sukar untuk bersama....semakin kuat kasih sayang kita....
semakin kita kerap mencipta kenangan......apa rahsia di sebalik smua nie.....
smpai bila kita nk jd mcm nie...menanggung rindu yang menggunung......menggalas cinta yg membukit.....


hanya nyanyian dln kerinduan dpt ku khabarkan.....ingatan setia menjadi saksi kerinduan... walaupun haya di tiup angin lalu.....tetapi ttp meningalkan kesan mendalam....parut x dapat disembuh walaupun luka lama dh terubat....rindu berkait sayang......kenangan menggamit memori...tetap terpahat nun disanubari........