Wednesday, September 28, 2011

HoLiDaY @ HaTya.i........

yeaiiiiiiii......happy bagai nk giler dpt g holiday kat hatyai utk kali ke-2....walaupn sehari je tp puas....puas sgt2...terbaiklah holiday kali nie.......dh lama x xcited mcm nie.....bila balik holiday...tp kali nie....mmg happy sgt2 la....x terucap ngan kata2....tgok muka pn dh tau happy.....itu lah penangan holiday kali nie.....dh lama aku rindukan gelak tawa aku sendiri.....dh lama aku x tgok muka aku sendiri yg tersenyum bahagia........ini lah hikmah di sebalik apa yg terjadi.....
alhamdullillah...aku bahagia dgn tindakan ini......

holiday kali ni merupakan kali ke-2 aku berhadapan dgn insan yg telah bertukar status scr rasmi......alhamdulilah...Allah bagi aku kekuatan untuk berhadapan dgn smua ini......kekuatan utk kami berdua untuk sama2 menghadapai gelodak jiwa....hanya kami yg memahami.....

tiada dendam dihati....tiada amarah dihati...hanya keikhlasan meredhakan segala yg berlaku menjadi segala- galanya tiada permusuhan.....itu lah yg terbaik...ikatan persaudaran yg makin mesra antara kami...antara adik n abang.....

ya...aku bersyukur pada mu....andai ini hikmah yg tersembunyi....aku terima......terima dengan seikhlas hati.......

ya allah,,,kekalkan lah ikatan ini utk selama- lamanya....ini yg terbaik untuk kami....

di sini aku letak sikit pic aku kat sana.....mmg muka2 aku happy sgt2...serius aku dh lama x happy mcm nie......senyum yg aku sendiri rindu...akhirnya aku dpt kembali.....

thanx to my big brother yg bw aku holiday sakan kat hatyai........yg wat aku happy sgt2......dia jugala yg menceriakan perjalanan aku........thanx abang.....lps ni bw p tempat lain plak erk.......



masa ni sblm masok ice dome....tp dh rasa kesejukkan tue....



pic nie ms dlm ice dome...mmg sejuk giler...-15C...bleh nmpak kan senyuman aku tu...muka happy......




with my mom...kak noni...nang.....dlm kesejukkan....





di kelilingi salji......sejuuukkkkk.......

Tuesday, September 20, 2011

terjawab sudaaaaahhhh.....

yeaaa....ku menulis lg di sini....menghampar seribu duka suka di hati....wlau pun terkilan rasa di hati...ini lah takdir ku......

setelah sekian lama persoalan yg membebani fikiran ku....akhirnya...ari ni terjawab sudah.....
ya...jawapan yg selama ini ku cari.....akhirnya ku temui jawapan...dgn reda ku terima takdir ini.....kerana aku hanya hamba yg kerdil..

aku reda antara aku n dia tiada jodoh....walaupun berusaha..namun apa daya bukan kehendakNya untuk menyatukan aku dan dia.......aku terima alasan yg di berikan...kerana itu adalah yg terbaik......smuanya kerana maha pencipta.....DIA yg mengkehendaki segala- galanya......hanya DIA yang mengetahui apa yg terbaik utk kita.......segalanya telah di tentukan.....

Ya ALLAh......kuat kan la hati hamba mu ini....aku reda di atas kehendak MU......tabahkan hati ku untuk berhadapan dengan nya......semakin jauh untuk ku lari semakin dekat aku dgn dia......jauhkan lah perasaan yg boleh menggugat hati ku ini....jalinkan lah kami ikatan persahabatan yg kekal menjadi persaudaraan sesama islam yg utuh semoga ikatan silaturahim antara kami kekal terjalin...itu yg terbaik.....

doa ku mengiringi kebahagian yg di bina bersama insan yg dipilihnya....itu takdir kami....kini ku bebaskan dia buat selama-lamanya......segala memori yg terbina ku biarkan ia berlalu bersama tiupan angin yg berlalu.....

akan kurawat hati ku ini....biar menjadi insah yg lebih tabah....segala liku ku lalui untuk membina kebahagian ini...namun apa kan daya...bukan kehendaknya......
aku reda.......biar pun air mata ini tetap luncur mengalir....air mata kebahagiaan untuknya.....
walaupun sayu tetap berputik di hati...hidup mesti di teruskan......
semoga ku temui damai di hati...bersama kebahagiaan yg ku damba kan......

aku doakan dia bahagia hingga akhir hayat.......menjadi suami yg soleh....menjadi bapa mithali kepada ank2nya.....

abang...
ta doakan abg bahagia hingga akhir hayat....ini takdir kita.....abg dh pilih jalan ni......ta reda.....
antara kita xda jodoh...walaupun sayang kita masih bertaut kukuh.....antara kita tiada permusuhan....ikatan persahabatan menjadi jambatan antara kita.....semoga ia berkekalan......abang...u are my big brother.....

satu minit utk menyukai seseorang....
satu jam untuk menyintai seseorang.....
tapi untuk melupakan seseorang mengabil masa sepanjang hayat......

Monday, September 12, 2011

SALAM AIDILFITRI....

huhuhuhu....lamanya x mencoret kat umah nie...apa citer la umah ni kan....
masih mood raya lg nie....walaupun kuih raya dh tinggal bekas je...hehehhe.....tp yg pasti baju raya ada lg yg x pakai....maklum la buat terlebih plak raya nie....so postone raya haji la ye kita pakai....hehehhehe

dalam mood raya nie.....hati tersentuh gak...coz raya taun ni adalah taun kedua beraya tanpa my dad......sayu je.....terbayang dia menikmati ketupat di pagi raya....skrg smua tu tinggal kenangan je.....semoga dia aman di sana....alamak!!!!!!!!touching la plak....

okey2!!!! kita tukat mood plak erk....kita happy plak erk.....raya nie taun kedua wat reunion sekolah.....sekolah menengah n sekolah rendah...kejapnya masa berlalu......sekali jumpa...wahhhh.......smua dh ada life sendiri...klau taun lps dtg bw suami taun ni bw baby....klau yg taun lps dtg dgn sorang ank..taun dtg ank dh tambah 1....itu lah kehidupan....sekali sekala berjumpa....ahhhh!!!!masa ni la nk ber gosip....hheheheh.......hubungan persahabatan yg terjalin terlalu indah....ia kekal...walaupn bertahun hilang khabar berita...tp bila berjumpa kemesraan begitu erat terjalin.....semoga ikatan persahabatan yg terjalin ini berkekalan abadi........

wahhh!!!!!panjangnya berceloteh...ni yg malas nk mencoret nie.....dh mencoret payah plak nk stop......
itu je la kot yuk cita raya taun nie....heheheheh...

aku selitkan pic2 reunion kali nie......wat tatapan mata utk melepaskan kerinduan........Rindu ke?????


with my best friend.....mimi syafikah.....kwn dr sek. rendah lg....



menjamu selera......



hehheeh...bak kata kwn aku...amek berkat.....

yeahhhh!!!!ini la member yg dtg ms reunion ari tu.....klau ada rezeki...umo panjang...kita jumpa lg taun depan.....