Thursday, December 29, 2011

tawa dalam tangisan....................


alhamdulillah...aku dh selamat pulang dr holiday......
ye...holiday yg bg aku tersangat indah...walaupun hati aku sakit juga la.....

tp....aku masih mampu tersenyum........hati berbunga-bunga...walaupun sedikit terluka.....
walaupun aku terpaksa untuk lihat semua nie....
tp dia dh buat aku tersenyum dgn aku....
aku tau apa yg ada dlm hati dia....
aku rasa apa yg dia rasa......
apa boleh buat takdir kami begini.....

sepanjang holiday yg aku lalui sblm ini...inilah detik terindah antara aku n dia....
walaupun dia dh jd milik org lain...tp hati dia ada pd aku......
walaupun byk halangan......

mungkin sblm ni aku dh redha utk lps kan dia wat selamanya....
tp apa kan daya.....kita hanya merancang.....Allah yg menentukan segalanya....

sejauh mn aku cuba utk lupakan dia...semakin dekat aku dgn dia......
antara kami ada tarikan...masing2 susah utk lepaskan antara satu sama lain.....
tarikan kami cukup kuat....

dh lama aku x senyum mcm sekarang.....smua kenangan...sentiasa di dalam ingatan...sukar utk di buang......masing2 ttp ingat.....

aku x pasti apa kesudahan smua nie....aku nk tgok senyuman dia...tp xdapat....aku tau apa yg dia lalui......aku nk tgok senyuman dia yg dulu....
alhamdullilah.....hanya mata aku yg dpt tgok senyuman tu......

x semudah itu aku nk lupakan dia....sedangkan dia sendiri x pernah lupakan aku...
walaupun beribu rintangan ada di hadapan kami.....

hati aku x pernah terbuka utk org lain....hanya pd dia......

*thanks abang utk holiday kali nie....
walaupun terpaksa jd pelakon terhebat....kita berjaya......hanya kita berdua ja yg tau......
ia ttp menjadi memori terindah.......
hati saya berbunga- bunga.......hanya senyuman mengiringi hari2 saya.......

Monday, December 26, 2011

duhai hati,,,,,,,

mlm ni adalah mlm yg sgt2 gementar......
mlm ni aku nk g holiday....
n mlm ni juga aku akan berdepan dgn seseorang yg aku sendiri xtau apa yg aku rasa....
mudah- mudahan aku kuat untuk tempuh segalanya.......
aku terharu bila hati aku di jaga....aku sgt2 terharu....dia tau hati aku sedikit sebanyak akan terluka.....tp aku percaya...dia juga rasa bersalah....
takdir dh tentukan kami mcm ni....
aku kena redha.....


so mlm ni .....aku mohon ketabahan dr mu ya Allah......kuatkan hati aku....aku nk tgok kebahagiaan dia saja...

dia bahagia...aku pn bahagia.....

selamat bercuti.........

Friday, December 16, 2011

hati terusik................


dh lama x menulis kat sini.......entah kenapa mlm ni mmg nk meluah apa yg ku rasa tika ini.... tatkala aku terpandang gambar dia...hati ku tba2 terusik.... aku xtau kenapa......aku x nampak senyuman kebahagiaan dia... hati aku mmg sgt2 terusik melihat pic dia dgn wife dia.....aku jd sebak...xtau kenapa..... aku teringin nk melihat senyuman kebahagiaan dia di sisi isteri dia...tp xde...walaupun isterinya tersenyum...tp senyuman nya xde...... adakah dia x bahagia bersama pilihan keluarganya..... aku harap sgt2 dia bahagia.... bila dia bersama aku...aku nmpak senyuman dia...manis sgt.....tp kenapa aku x dpt tgok senyuman tu bila ngan wife dia....masa majlis persandingan dia pn.......xde senyuman yg aku rindu tu.... ya Allah...kuatkan semangat ku.....beri lah kebahagiaan kpd dia......aku nk dia bahagia...walaupun itu pilihan keluarga dia...... tapi mampukah aku melihat senyuman itu jika dia bersama isteri dia.....kuat kah aku nk menghadapinya..... ya Allah...aku sgt2 rindukan dia.........semoga kebahagiaan bersama dengannya.......aku bahagia kalu dia hidup bahagia..........

Wednesday, September 28, 2011

HoLiDaY @ HaTya.i........

yeaiiiiiiii......happy bagai nk giler dpt g holiday kat hatyai utk kali ke-2....walaupn sehari je tp puas....puas sgt2...terbaiklah holiday kali nie.......dh lama x xcited mcm nie.....bila balik holiday...tp kali nie....mmg happy sgt2 la....x terucap ngan kata2....tgok muka pn dh tau happy.....itu lah penangan holiday kali nie.....dh lama aku rindukan gelak tawa aku sendiri.....dh lama aku x tgok muka aku sendiri yg tersenyum bahagia........ini lah hikmah di sebalik apa yg terjadi.....
alhamdullillah...aku bahagia dgn tindakan ini......

holiday kali ni merupakan kali ke-2 aku berhadapan dgn insan yg telah bertukar status scr rasmi......alhamdulilah...Allah bagi aku kekuatan untuk berhadapan dgn smua ini......kekuatan utk kami berdua untuk sama2 menghadapai gelodak jiwa....hanya kami yg memahami.....

tiada dendam dihati....tiada amarah dihati...hanya keikhlasan meredhakan segala yg berlaku menjadi segala- galanya tiada permusuhan.....itu lah yg terbaik...ikatan persaudaran yg makin mesra antara kami...antara adik n abang.....

ya...aku bersyukur pada mu....andai ini hikmah yg tersembunyi....aku terima......terima dengan seikhlas hati.......

ya allah,,,kekalkan lah ikatan ini utk selama- lamanya....ini yg terbaik untuk kami....

di sini aku letak sikit pic aku kat sana.....mmg muka2 aku happy sgt2...serius aku dh lama x happy mcm nie......senyum yg aku sendiri rindu...akhirnya aku dpt kembali.....

thanx to my big brother yg bw aku holiday sakan kat hatyai........yg wat aku happy sgt2......dia jugala yg menceriakan perjalanan aku........thanx abang.....lps ni bw p tempat lain plak erk.......



masa ni sblm masok ice dome....tp dh rasa kesejukkan tue....



pic nie ms dlm ice dome...mmg sejuk giler...-15C...bleh nmpak kan senyuman aku tu...muka happy......




with my mom...kak noni...nang.....dlm kesejukkan....





di kelilingi salji......sejuuukkkkk.......

Tuesday, September 20, 2011

terjawab sudaaaaahhhh.....

yeaaa....ku menulis lg di sini....menghampar seribu duka suka di hati....wlau pun terkilan rasa di hati...ini lah takdir ku......

setelah sekian lama persoalan yg membebani fikiran ku....akhirnya...ari ni terjawab sudah.....
ya...jawapan yg selama ini ku cari.....akhirnya ku temui jawapan...dgn reda ku terima takdir ini.....kerana aku hanya hamba yg kerdil..

aku reda antara aku n dia tiada jodoh....walaupun berusaha..namun apa daya bukan kehendakNya untuk menyatukan aku dan dia.......aku terima alasan yg di berikan...kerana itu adalah yg terbaik......smuanya kerana maha pencipta.....DIA yg mengkehendaki segala- galanya......hanya DIA yang mengetahui apa yg terbaik utk kita.......segalanya telah di tentukan.....

Ya ALLAh......kuat kan la hati hamba mu ini....aku reda di atas kehendak MU......tabahkan hati ku untuk berhadapan dengan nya......semakin jauh untuk ku lari semakin dekat aku dgn dia......jauhkan lah perasaan yg boleh menggugat hati ku ini....jalinkan lah kami ikatan persahabatan yg kekal menjadi persaudaraan sesama islam yg utuh semoga ikatan silaturahim antara kami kekal terjalin...itu yg terbaik.....

doa ku mengiringi kebahagian yg di bina bersama insan yg dipilihnya....itu takdir kami....kini ku bebaskan dia buat selama-lamanya......segala memori yg terbina ku biarkan ia berlalu bersama tiupan angin yg berlalu.....

akan kurawat hati ku ini....biar menjadi insah yg lebih tabah....segala liku ku lalui untuk membina kebahagian ini...namun apa kan daya...bukan kehendaknya......
aku reda.......biar pun air mata ini tetap luncur mengalir....air mata kebahagiaan untuknya.....
walaupun sayu tetap berputik di hati...hidup mesti di teruskan......
semoga ku temui damai di hati...bersama kebahagiaan yg ku damba kan......

aku doakan dia bahagia hingga akhir hayat.......menjadi suami yg soleh....menjadi bapa mithali kepada ank2nya.....

abang...
ta doakan abg bahagia hingga akhir hayat....ini takdir kita.....abg dh pilih jalan ni......ta reda.....
antara kita xda jodoh...walaupun sayang kita masih bertaut kukuh.....antara kita tiada permusuhan....ikatan persahabatan menjadi jambatan antara kita.....semoga ia berkekalan......abang...u are my big brother.....

satu minit utk menyukai seseorang....
satu jam untuk menyintai seseorang.....
tapi untuk melupakan seseorang mengabil masa sepanjang hayat......

Monday, September 12, 2011

SALAM AIDILFITRI....

huhuhuhu....lamanya x mencoret kat umah nie...apa citer la umah ni kan....
masih mood raya lg nie....walaupun kuih raya dh tinggal bekas je...hehehhe.....tp yg pasti baju raya ada lg yg x pakai....maklum la buat terlebih plak raya nie....so postone raya haji la ye kita pakai....hehehhehe

dalam mood raya nie.....hati tersentuh gak...coz raya taun ni adalah taun kedua beraya tanpa my dad......sayu je.....terbayang dia menikmati ketupat di pagi raya....skrg smua tu tinggal kenangan je.....semoga dia aman di sana....alamak!!!!!!!!touching la plak....

okey2!!!! kita tukat mood plak erk....kita happy plak erk.....raya nie taun kedua wat reunion sekolah.....sekolah menengah n sekolah rendah...kejapnya masa berlalu......sekali jumpa...wahhhh.......smua dh ada life sendiri...klau taun lps dtg bw suami taun ni bw baby....klau yg taun lps dtg dgn sorang ank..taun dtg ank dh tambah 1....itu lah kehidupan....sekali sekala berjumpa....ahhhh!!!!masa ni la nk ber gosip....hheheheh.......hubungan persahabatan yg terjalin terlalu indah....ia kekal...walaupn bertahun hilang khabar berita...tp bila berjumpa kemesraan begitu erat terjalin.....semoga ikatan persahabatan yg terjalin ini berkekalan abadi........

wahhh!!!!!panjangnya berceloteh...ni yg malas nk mencoret nie.....dh mencoret payah plak nk stop......
itu je la kot yuk cita raya taun nie....heheheheh...

aku selitkan pic2 reunion kali nie......wat tatapan mata utk melepaskan kerinduan........Rindu ke?????


with my best friend.....mimi syafikah.....kwn dr sek. rendah lg....



menjamu selera......



hehheeh...bak kata kwn aku...amek berkat.....

yeahhhh!!!!ini la member yg dtg ms reunion ari tu.....klau ada rezeki...umo panjang...kita jumpa lg taun depan.....

Friday, July 1, 2011

RinDu PadaNYA......


Dh lama x bersantai mcm nie.....lepak2 tepi laut....smbil mkn2....gelak2.....dulu masa arwah ayah ada selalu lepak2 mcm nie...skrg bila dia dh xde lg......smua ni dh x bermakna lg......rindu sgt2 kat dia.......semoga dia aman di sana.....
....Al- Fatihah.....




*lepak2 ngan ofis mate...jln2 satu perlis......

Sunday, June 26, 2011

rahsia dihati x siapa yg tau....

ari nie rasa mcm blurr semacam je.....entah la......apa yg x kene pn xtau.....ada yg mengganggu fikiran...tp susah nk rungkai....kepala pn dh berat semacam je.....hati lh la.....rasa mcm semput je....
duhai hati...apa yg x kene sebenarnya.......dh lama x rasa mcm nie......xnk la rasa mcm nie.....rasa berat je nk lalui...nk wat keje pn xde mood.....nk tension pn ada gak...
parah2.....jgn la mcm nie.......huhuhuhu......

duhai hati ku...bertenang la...jgn berdebar-debar mcm nie......arhhggggg......
tenang...tenang.....
byk yg mengganggu hati n perasaan sekarang.......
harap benda ni x lama.......happy2 la wahai hati ku......

Sunday, May 29, 2011

gementar.....

dh lama x melawat kat umah nie....pa dh jd agaknye kan......hidup aku pn mcm ni la juga.....xtau la apa dh jd...aku sendiri pn jd konfius.....huhuhuhu....cian kat aku kan.....

tapiiiiiiii.......
mlm ni aku harap sgt...xde apa yg jd......
dh lama x g makan angin...so mlm ni aku nk g mkn angin......ni adalah saat2 yg di nant2 kan...setelah secara sah status di tukar.....apa reaksi yang akan muncul....teringin nk tgk.....
harap2 semuanya ok la kan.....gementar pn ada gak....walaupn bleh berlagak slamber....tp dlm hati hanya kita yg tau........

sejarah aku ngan dia dh berakhir.....semua akan bermula dr kosong......xde lg berbekas dihati......
harap2 enjoy utuk holiday kali nie..........semoga memori baru tercipta.......

Friday, March 25, 2011

akhirnya.......

huhuhuhu....dh lama x singgah kat sini....walaupn mcm2 dh jd dlm hidup aku....
ya...penantian selama ini yg aku tunggu...akhirnya terjawab....walau pn perit....apa yg aku fikirkan..akhirnya terjadi jua......
segala nya dh berakhir.....buat selama- lamanya.....penantian selama ini berakhir...sia- sia...kedegilan aku akhirnya menyiksa diriku ......apa boleh buat....Allah dh takdir aku begini...antara aku dan dia..tiada jodoh....bg aku setiap yg berlaku...pasti ada hikmahnya.......Allah MAha Mengetahui segala-galanya.......aku doakan dia bahagia hingga akhir hayat.......

kini....hidupku kembali kpd sedia kala...meneruskan kehidupan dengan setenang-tenangnya.....
segala kenangan yg tercipta telah ku buang....Alhamdullilah.....jiwa ku tenang....walaupn pd awalnya begitu terseksa......

kehidupan harus diteruskan...anggap ini adalah dugaan dr Nya....sebelum kita bertemu insan yg tepat...kita akan di duga dengan pertemuan yg memberi seribu makana dalam kehidupan...pahit...manis....adalah rencah kehidupan....terima kasih dia atas pengalaman yang terindah ini...ia mengajar aku erti kejujuran....kesetiaan.....ketabahan dan yang paling penting reda diatas takdir yang telah di tentukan oleh Nya.....

Sunday, January 30, 2011

kejapnye masa berlalu...dh sebulan di tahun 2011.......
aku masih disini....masih seperti dulu......mencari konklusi....hhehehe.....
aku masih mencari sesuatu yg masih dlm kesamaran.....hidup mesti berusaha...baru ada hasil.....

kadang2 rasa lawak pn ada...lucu pn ada.....entah la...apa yg tertulis itu masih menjadi rahsia.....
perjalanan yg begitu tersusun dan menarik.....tak terjangkau dek akal.....
aku mengaharapkan ada sinar baru di tahun baru ini......walaupun masih panjang masa akan di lalui....itu la yg membuatkan kita tahu dimana letaknya kekuatan diri kita......

thanks....kerana mengajar aku erti kesabaran.....kerana kau betul2 menguji kesabaran aku....
aku percaya.....berkat kesabaran aku....insyaallah akan dapat hasilnya.....
hanya DIA yang mengetahui segala- galanya....

Tuesday, January 4, 2011

Starting oF The New YeaR

masuk sudah tahun baru....2011....kejap je masa berlalu...setahun demi setahun.....bg aku xdak apa yg berubah.....penantian tetap penantian...walaupn di hujungnya tiada kepastian....harapan tetap ada...walaupn ia kelihatan samar.....aku sendiri x pasti sampai bila ia akan berterusan begini....tiga tahun dh berlalu.....satu jangka masa yg terlalu panjang...hanya kesabaran yg menjadi benting untk trus bertahan.....ye.... hanya kesabaran.....apakah ia suatu yg sia-sia atau ia amt berbaloi.....hanya Allah sj yg mengetahui......bg ku smua ini dugaan yg menguji sejauh mana tahap kesabaran aku......setiap yg terjadi pasti ada hikmahnya....
semoga kehadiran tahun baru ini akan membawa aku ke arah yg aku impikan......

aku tetap di sini....masih seperti dulu...dan akan terus mengharap....walaupn ia terlalu sukar...reda di atas kehendaknya......